Ép egészséges fogak, feszes gyulladásmentes íny:
A Regeneratív/Irányított Biofilm Terápia (GBT)™a legjobb megoldás!

EMS cég által kifejlesztett GBT terápia egy komplett, alapjaiban új klinikai protokollt jelent a fogászatban a  szájhigiénia és a parodontológia területén!

A GBT terápia első lépése az, hogy a fogak az íny, koronák, implantátumok felületén megtapadt,  szabad szemmel nem látható, kártékony biofilmet láthatóvá tesszük plakkfestéssel!

A EMS dentálhigiéniai  készülék gyengéd nyomással víz és 14 mikron szemcsenagyságú erythrit por keverékét lövelli a fog felszínére. A becsapódó szemcsék milliói nagy pontossággal, és alapossággal „lesodorják” a különböző eredetű lerakódásokat a zománc és az íny felszínéről anélkül, hogy megsértenék azt. A mélybetörő fogínytasakok megtisztítása egy speciálisan erre a célra kifejlesztett vékony, hajlékony szilikon fúvóka segítségével történik.

EMS Prophilaxis Master az AirFlow készülék – a korábbi hagyományos dentálhigiéniai módszerekkel ellentétben – 100%-osan eltávolítja az ártalmas a plakkot, biofilmet a fogakról és a fogínyről. Ez a leghatékonyabb módja a fogágy-gyulladás (parodontitisz) és fogszuvasodás megelőzésének.

EMS Prophilaxis Master által páratlan gyengédséggel megvalósított dentálhigiéniai kezelés inkább nevezhető spa kezelésnek, mint fogászati beavatkozásnak!

Mi a biofilm, és mi a szerepe a szájüregben?

A biofilm vagy biohártya  mikroorganizmusok (baktériumok)  kolóniája a fogak,  az íny, az implantátumok, fogpótlások, fogszabályzó készülékek felületén. Ez egy egybefüggő bevonatot képező szaporodni képes, külön ökoszisztéma.  A baktériumok az általuk termelt, nyálkának is nevezett polimer anyagba beágyazódva helyezkednek el. A biofilm nyálkája a felületekhez erősen tapad, eltávolítása nehéz.

Minden embernek, ha gyulladás és aktív fogszuvasodás mentes a szájürege, megvan a saját, egyéni összetételű, hasznos baktériumokból álló flórája. Ezek összessége a mikrobiom.  Az egészséges mikrobiomban  nem, vagy csak nagyon alacsony csíraszámban találhatunk kórokozó baktériumokat. Az szájüreg természetes önvédelme, öntisztulása stabilan tartja ezt „baktérium keveréket” kiegyensúlyozott táplálkozás, ill. a hatékony fogmosási technika mellett.

Ez a „keverék” egyébként annyira egyedi mindenkinél, mint az ujjlenyomat, és normál körülmények között védi a gazdaszervezetet a külső fertőzésektől!

Ha bármilyen okból a fog felszínére tapadó lepedék túlságosan megvastagszik, a biofilm mélyén a savakat termelő baktériumok túlságosan elszaporodnak, és átveszik  az uralmat. Ennek következményeként káros anyagok szaporodnak fel, melyek kémhatása rombolhatja a fogzománcot, ill. ínygyulladást okozhat.

Gyulladásmentes szájüreg – Egészséges fogak – Egészséges szervezet

A professzionális szájhigiénia folyamatos fenntartása nemcsak a mosoly szépségét és a fogak egészségét szolgálja. Jelentősen túlmutat azon!

A túlsúlyba került gyulladást okozó baktériumok nem kizárólag a szájüregben okozhatnak problémát, hanem a fogíny nyálkahártyáján keresztül képesek bejutni a véráramba, a testben szétterjedve, hozzájárulhatnak szívbetegség, Parkinson-kór, Alzheimer-kór, cukorbetegség kialakulásához. Az egyik legveszélyesebb ilyen baktérium a Porphyromonas gingivalis. Alacsony csíraszámban gyakran normál lakója a szájüregi biofilmnek,  ha viszont túlszaporodik, az egész szervezetben előidézője lehet akár életveszélyes állapotoknak.

A hasznos és kórokozó baktériumtörzsek között élet – halál versengés folyik szaporodás terén, így a káros biofilm maradéktalan eltávolítása az egyetlen esély az egészséges „baktérium egyensúly” visszaállítására, ami a szájüreg hosszú távú egészségének alapvető záloga.

EMS Terápia egy komplett, alapjaiban új klinikai protokollt jelent a fogászatban!

A kezelés menete:

1, Szájvizsgálat, diagnózis, parodontális  státusz felvétel

Felmérjük a szájüreg állapotát, ill. az esetleges gyulladásos folyamatok mértékét

2, Plakkfestés, biofilm vizualizálás,

Páciensünk láthatja a fogazatával kapcsolatos problémás területeket, de az eltávolítást is megkönnyíti

3, Instruálás, személyre szabott fogmosási technika betanítása

A hagyományos, elektromos fogkefe, ill. a fogköz tisztítók, fogselymek hatékony használatának személyre szabott oktatása.

4, Piezon PS NoPain Technology

A vastag kemény fogkő célzott fájdalommentes eltávolítása a legfejlettebb technológiával

5, Airflow Max

káros biofilm kíméletes eltávolítása melegvíz, levegő, és 14mikron szemcsenagyságú AIR-FLOW PLUS porral

6, Piezon PS NoPain Technology

maradék fogkő alapos finom eltávolítása

7, PerioFlow

speciális vékony, puha szilikon fúvókával  a fogak körüli gyulladt ínytasakok gyengéd, de alapos tisztítása

8, Végső ellenőrzés, motiválás

A Pácienssel közösen ellenőrizzük a végeredményt. Az elszíneződések, a fogkő, a megfestett biofilm eltávolítása után a fogazat esztétikus látványa kellő motivációt jelent a jövőbeli páciens – dentálhigiénikus együttműködés rendszerességéhez.

9, Visszahívás kockázatoknak megfelelő gyakorisággal

A végső lépésként előjegyezzük a következő időpontot fogászati rendelőnkben egyéni indikáció szerint.